fredag 17. juni 2011

Solbrent

Trøndelag, træge Trøndelag, så ble det altså sol til slutt! Herlig frokost i det fri på Christians eminente "Kaffebanken skydsstation" før vi kaster oss på syklene og tråkker nordover i kupert kystterreng.


I deilig medvind blir jeg solbrent på alle eksponerte hudpartier, for jeg tenkte å utnytte disse soltimene til det ytterste.

Den gamle ferga som tar oss fra Lund til Hofles viser seg å være en gammel kjenning av meg, "Strand" som i mange år tok meg fra Stavanger til Tau og tilbake, ved familiehytta vår i Rogaland. I kiosken ombord serveres der nå svele, som seg hør og bør på ferge på nordvestlandet.

Før vi ankommer Kolvereid møter vi Karina og Jan som har sykla fra Tyskland. Igjen viser det seg at turen vi er på, slett ikke er så veldig lang - Karina og Jan skal sykle i tre år... (http://www.nie-mehr-radlos.com)

Værvarselet for det neste døgnet ser for første gang bra ut, så vi har faktisk drista oss til å slå opp teltet vårt! Det er jammen på tide - jeg har tross alt slept dette teltet med meg 140 mil nå, ut
en å få brukt det. Så nå sitter vi på bakken, spiser lapskaus fra primus og forsøker forgjeves vifte bort knott som angriper oss i tusentall. Kos!


Dag 25: 81 km i kupert kystterreng, med sola og vinden i ryggen. Gjsnittsfart: 15 km/t

Distanse tilbakelagt: 1400 km

Location:Nedre Kirkåsen,,Norge

1 kommentar:

  1. Endelig ble det sol på dere! Det gleder et morshjerte. Her siler regnet ned, og jeg tar gjerne det noen uker, hvis DET kan skaffe dere sol. Man har jo tørt hus og vantett bil.

    SvarSlett