onsdag 22. juni 2011

De små gleder

Det er ikke mye som skal til for å glede en gjennomvåt, frossen, sliten og sulten syklist.


Etter noen mil med regn som pisker så det svir i ansiktet, temperatur på 7-8 grader og 8 m/s motvind - og ingen mat igjen - ja da fortoner en åpen Joker-butikk seg som det reneste Soria Moria, der de lysende vinduene skinner som juveler i horisonten. Det har ikke vært en eneste butikk de siste 9 milene. Vi bruker 1 1/2 time på å handle inn 1 pose matvarer. Det er en kaffeautomat og to stoler i butikken - vi drikker kaffe, spiser kjeks og koser oss voldsomt.

Slike øyeblikk av intens glede over de enkleste ting, må man lide først for å oppleve. Andre fordeler med å slite seg totalt ut i forferdelig vær, dag etter dag, er f.eks:

All mat smaker himmelsk. Uansett hva vi spiser.

En varm dusj etter tre dager uten, er så deilig at jeg ler høyt mens jeg dusjer.

Et par tørre, varme ullsokker - uvurderlig. Kommer jeg til å huske å sette pris på dette når jeg kommer hjem?

Levende lys på bordet og karamellpudding til dessert. Som Eivind sa rett før vi kom frem til hytta i dag: No ska vi f... tute mæ kos oss gløgg ihjel!

Dag 30: 53 km i piskende motregn og litt kupert terreng.

Distanse tilbakelagt: 1713 km.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Location:Fv442,,Norge

2 kommentarer:

  1. Nå har jeg bestilt finvær for dere resten av turen. Makan! Det blir ellers en kaloririk middag her eller i Hovin når dere kommer hjem!

    SvarSlett
  2. Herlig. Vi gleder oss!
    Klem B&E

    SvarSlett