onsdag 8. juni 2011

Høydetrening

Etter en solid frokost tråkker vi videre oppover Sognefjell. Vi skal opp til 1434 moh. Gårsdagens etappe sitter fortsatt i kroppen (iallefall i min), men vi sleper oss sakte men sikkert oppover - og noen få meter etter at vi passerer norske og sveitsiske skiløpere på høydetrening ved Jotunheimshytta, når vi toppen. Norges høyeste fjellovergang. Jeg er ikke så rent lite stolt.


Da vi begynte fra havnivå i går ettermiddag, og såvidt var kommet opp i begynnelsen av bakken, var det mange møtende bilister som heiet på oss, tommelen opp, brede glis osv. Nå skjønner jeg hvorfor.


På vei ned igjen på andre siden, mange kilometer ned, møter vi Yoko og Hiro fra Japan, syklende oppover med full oppakning - tydelig at de er på langtur de også. Hvor lenge, spør vi? 2 1/2 år så langt. De regner med at det blir 2 år til. Turen vår ble plutselig litt puslete. Sjekk www.yokoandhiro.com (engelsk link oppe til høyre).


Il Tempo Marginale

Vi har tatt inn på en koslig campinghytte i Vågå, der jeg har fått status som handicappet. Jeg har nemlig fått min egen nøkkel til handikap-do, som ligger nærmest hytta vår, grunnet min "tilstand"... :-)

Dag 16: 98 km (hvorav 18 km stigning) til Vågåmo via Bøverdalen og Lom i delvis skyet vær med solgløtt. 10 grader på fjellet, 20 i lavlandet. Gjennomsnittsfart 15 km/t

Distanse tilbakelagt: 821 km

- Posted using BlogPress from my iPhone


Location:Moavegen,,Norge

2 kommentarer:

  1. For noen folk! Jeg er dypt imponert - på grensen til skremt. Du i din "tilstand" og med Dees på slep.

    Mulig dere har tenkt på det allerede, men dette tror jeg blir et minne for livet. :-)

    Tråkk videre, jeg følger med i spenning.

    SvarSlett
  2. Det går greit, han oppfører seg ganske bra :-). Nå er vi på vei opp mot Dovrefjell. Kjempegøy at dere følger oss underveis, vi er alltid spente på å se om vi får kommentarer :-D. Ha en fiiin sommer!

    SvarSlett