lørdag 28. mai 2011

Vått ritt opp Setesdal

Idag har vi hatt følge av flere hundre racersyklister oppover riksvei 9. Det vil si, de tok oss igjen, passerte oss, noen ropte gratulerer!, noen vinket og så var de borte rundt neste sving. Av følgebilene forsto vi at vi høyst ufrivillig var havnet midt oppi "Color Line rittet", eller Setesdalrittet. Jeg bare måtte rope etter dem "BLI ME' TEL NORDKAPP'A". Den eneste lyden som muligens kunne tolkes som et svar var et fnys fra han som lå rett bak meg på det tidspunktet.

Det var hyggelig med litt selskap, men ganske trist at Setesdal ser ut som en svinesti etter rittet, med plastsøppel etter New Energy, Energy bars, Energi gelé og plastflasker liggende å flyte i veikanten.

Dagens dyr: Elg. Jeg så bare rompa på'n, så nok om det. Berit ville jeg skulle skrive om grevlingen i veikanten også, men den var død, så den teller ikke.





Nå har vi tatt inn på campinghytte med utsikt rett mot en 300 meter høy fjellvegg på andre siden av Otra, og vi har kost oss med treretters lørdagsmiddag. (Rester til forrett, pizza til hovedrett og karamellpudding til dessert...)

Dag 5: 71 km (12 km på grus) i yr og regn, relativt flatt, langsmed Byglandsfjorden og Otra, til Rysstad (264 moh) via Bygland, Ose og Austad. Snitthastighet: 16 km/t

Distanse tilbakelagt: 211 km

- Oppdatert via min bærbare fax

Location:Rv9,Rysstad,Norge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar