mandag 30. mai 2011

Overstinkadoren

Jeg har pådratt meg en skikkelig god gammeldags heidundrandes neseforkjølelse. Jeg har kjent den har ligget og lurt bak i halsen etpar dager, og i natt tok den sats og sto og ønsket meg god morgen kl fire.


Jeg har snyti meg opp resten av Setesdal, opp til Hovden (760 moh), inn i Telemark, og snyti meg ned igjen til Haukeli på den andre siden av fjellet. På Ica på Hovden kjøpte jeg C-vitamin og hvitløk, og knaska i vei, og nå kaller Berit meg for "Overstinkadoren".


Vi har kommet til Grungedal, Berits barndoms sommerparadis, og jeg har blitt tatt med på en grundig guidet tur. Det tok ti minutter. Stedet er ikke så stort, men desto mer sjarmerende.


Nå venter jeg spent på hva Anne Grethe og Hallvard, Berits kusine og hennes ektemann, disker opp med til middag. Vi har blitt innlosjert i et vaskeekte lafta eldhus fra 1923. Mer nasjonalromantisk overnatting enn dette går ikke an å oppdrive!


Dag 7: 68 km i lette opp-og nedoverbakker til Grungedal via Hovden og Haukeli, med vinden og sola i ryggen! Gjennomsnittsfart: 15 km/t

Distanse tilbakelagt: 324 km


Location:E134,Grungedal,Norge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar