mandag 4. juli 2011

Norsk magi

Vi har kommet til indrefileten av det man kan gjøre som turist i Norge idag, etter min mening.

Dagen starter med god frokost i et av de eldste husene i Andenes, innredet slik som jeg kan tenke meg min oldemor hadde villet ha det, om hun hadde hatt råd.

200 meters gange senere står vi ombord på hvalsafaribåten "Reine". Her blir vi servert Mariekjeks, grønnsakssuppe og ikke mindre enn tre spermasetthvaler på nært hold.

Tilbake til Andøya, matpakketid i en gammel hage med gratis kaffe, velvilligst servert av vår vertinne på Fargeklatten.

Ferge fra Andenes til Gryllefjord på Senja, og 17 km sykling blant bratte fjell frem til Hamn. Nå sitter jeg på svaberget med kone og gode venner, myser utover småøyer i Norskehavet mens sola henger over horisonten og har ikke tenkt å legge seg.


Dag 41: 17 km fra Gryllefjord til Hamnpå Senja i sol fra skyfri himmel.


Distanse tilbakelagt: 2300 km.

- Oppdatert via min iFon

Location:Rv86,,Norge

1 kommentar:

  1. Så fikk dere sol fra skyfri himmel da dere trengte det som aller mest!! Tenk å få dele det med gode venner også! Vi gleder oss med dere.

    SvarSlett